Soms is het heel erg leuk om te kijken naar wat anderen verkeerd doen. Niet voor niets zijn alle #epicfail filmpjes op social media zo populair (zie bijvoorbeeld @kidsgettinghurt op Instagram). In communicatieland is het niet anders. Als we een publiciteitsstunt helemaal verkeerd zien gaan, is het soms lastig om niet even te glimlachen om de slechte uitvoering en tegelijkertijd enorm opgelucht te zijn dat het niet ons idee was. Maar hoe leuk dat soms ook kan zijn, nog liever kijken we naar stunts die wél goed gaan. Uiteindelijk geeft dat nog veel meer inspiratie.
Een van de leukste dingen aan communicatie is het oneindige aantal mogelijkheden om een merk onder de aandacht te brengen. Een goede inhaker kan heel erg veel doen voor een merk. Het laat namelijk zien dat je altijd creatief voor de dag kunt komen. Neem daarom even een paar minuten om je laten inspireren door een paar briljante inhakers, stunts en acties van merken. Zodat jouw goede idee volgend jaar in een soortgelijk overzicht staat en niet tussen de flops van 2022.
Pathé Inhaker Corona-tijd
Natuurlijk was de corona crisis een perfecte tijd om met inhakers te komen. De vele blunders, uitspraken en regels brachten sowieso al veel naar boven. Pathé speelde hier slim op in met een post op Instagram. Refererend naar het feit dat je maar met een x aantal personen de bioscoop in mocht en allemaal uit hetzelfde huishouden moest komen.
Werken bij Albert Heijn
Er werken natuurlijk voornamelijk jonge mensen bij Albert Heijn, denk aan winkelmedewerkers en vulploeg krachten. Het account Werken bij Albert Heijn (goede Employer Branding overigens) plaatst regelmatig plaatjes die jongeren aanspreken. Zo ook toen het nummer ‘Huts’ van Mouad Locos, JoeyAK, Young Ellens & Chivv (hier te beluisteren) populair werd. Je moet er maar op komen..
Chocomel 1 april grap
Op de bekende grappen dag 1 april zijn alle bedrijven natuurlijk erg actief. Met soms enorme missers of hele doorzichtige grapjes. Bij Chocomel hebben ze dit jaar wel een sterke actie bedacht. Het gaat hier vooral om hoe simpel het is. Geen grote aankondiging of enorme PR stunt, gewoon een plaatje op Facebook. Geweldig.